Pleisters plakken helpt niet!

We zijn het allemaal zo gewend, het ‘korte termijn denken’.
Er doet zich een probleem voor en er wordt snel naar een oplossing gezocht.
Of dat nu een hiaat in een proces betreft, er ineens wat handjes missen of dat er problemen zijn op de werkvloer,
omdat regels en afspraken niet goed zijn vastgelegd en doordacht.
Kijk ook eens naar het klachtenmanagement.
Een creditfactuur of een bloemetje zijn snel geregeld, maar wordt de onderliggende klacht ook dusdanig behandeld
dat het probleem zich niet meer voor kan doen in de toekomst?

Het is ook niet zo raar dat we op die manier handelen, omdat we allemaal een probleem zo snel mogelijk op willen lossen.
Maar het blijft ‘pleisters plakken’.

Het is belangrijk om processen regelmatig te evalueren en met medewerkers te sparren over zaken die niet zo lekker lopen.
P&O Huys kan een organisatie hierin ondersteunen als het gaat om HR-gerelateerde zaken zoals optimalisatie van het
Office Management, Salarisverwerking, Personeelsadministratie, Juridische zaken en Coaching en Training.
Maar denk ook eens aan een goed doordacht en uitgevoerd medewerkers tevredenheidsonderzoek (MTO),
Werving en Selectie of ontwikkeling van de organisatie.

Wil je eens vrijblijvend met ons praten om te kijken of wij iets voor jou en je organisatie kunnen betekenen?
Gewoon even bellen met ons op nr. 085-7820579. Mailen mag natuurlijk ook (info@pnohuys.nl)

 

Team P&O Huys